søndag 20. juli 2014

KronBorg Slott

På vår visitt i Danmark tok vi turen innom Kronborg slott. Der har man mulighet til å ta en tur inn i slotten og oppdage rom for rom. Spesielt moro for vår prinsesse som kunne leve ut drømmen om å være en prinsesse på slotten. Hun har snakket mye om dette i ettertid:)
Slottet var fult av inspirasjon og fine detaljer som jeg liker. Utskjæringer, murstein, rosetter i taket, kraftige møbler osv. Gøy å se!

Kronborg er kjent verden over som Elsinore Castle og scenen for William Shakespeares tragedien Hamlet. Slottet var et av Renessansens prektigste slott. Dansesalen er hele 60 meter lang og var på Shakespeares tid Nordeuropas største. For de som vil oppleve slotten kan ta turen til Helsingør.





-Den store festsalen-




Det er utrolig deilig med ferie, men nå begynner jeg å savne jobben min. Sånn er det vel når man har verdens beste arbeidsplass!
Etter utallige oppdateringer fra butikken så skjønner jeg at varer flyr ut, blir spennende å se hva som er igjen når jeg kommer tilbake på jobb:)
Utrolig gøy at varer forsvinner, for det er mye fint på vei inn og en del nyheter er allerede på plass også.

Det sies at ferie skal lade batteriene. Vel, med to små som krever sitt så er jeg rett og slett ikke sikker *knis*

Ønsker deg en fin ny uke, ferie eller ei:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!