onsdag 25. desember 2013

Vår Jul

God kveld!
Håper du også koser deg med dine, nyter fridagene, kjenner på stemningen og spiser altfor mye. Akkurat slik julen skal være. Jeg storkoser meg hjemme med mine beste, familie på besøk, god mat på bordet, julefilmer, bittelitt tid til å se i interiørblader og bare sitter å ser på jentene mine som koser seg med alle de nye lekene sine. 
Vi feirer julen hjemme, ikke mye som får flyttet på oss. Med to små synes vi det er deilig å tilbringe julen hjemme og lage VÅR jul. 
Julaften startet med julestrømpe, en brødskive i sofaen (helst før julestrømpa, om det går), juleTV og kos. Etterhvert starter jeg på nissegrøten og forbereder middagen. Innimellom slaga dekker jeg bordet.

Etter vi har spist nissegrøt er tiden inne for å få på seg finstasen, og deretter komme oss til kirken. Det må til for å skape den rette julestemningen og ringe julen inn. 
Vel hjemme igjen må jeg hive meg rundt og koke poteter og varme opp ribbe med tilbehør.
Kl.17 starter vi julekvelden med julemiddag, etterfulgt av riskrem og iskake. Etter en kjapp opprydding er tiden inne for å vente på nissen og se om han kommer med noen gaver:)
Til min 30års dag i sommer fikk jeg Hardangerduk av bestemor og bestefar, fantastisk fin!
Den er brodert av min bestemor, tenk å kunne dette... Hun lager de nydeligste skatter, og endelig er jeg eier av en. Takknemlig!
Det beste med julen er å tilbringe denne flotte tiden sammen med mine små gull!

       

Jeg vil ønske dere en fortsatt 
GOD JUL

2 kommentarer:

  1. Så kjempe koselig du har det og for noen herlige små jenter:)
    Fortsatt herlige dager
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Så koselige bildet, nydelig pyntet!!

    Kos dere videre og nyt jula,
    Klemmer fra jatte♥

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!