lørdag 23. november 2013

Drømmeverden 3ÅR!

Disken i fjøset
God lørdag kjære leser!
Håper du sitter godt til rette i sofaen og følger med på Skal vi Danse finalen?
Det er ihvertfall det jeg gjør. Oh du herlige lørdagskveld:)

Jeg føler jeg til stadighet sier at jeg bare har mandager og fredager i mine uker. Tiden flyr så fort, ja til tider altfor fort. Noen som vet hvordan man trekker i bremsen? 
Tenk at butikken min fyller 3år allerede!

Imorgen 24.nov er det 3år siden jeg åpnet døren til fjøsbutikken. Husker fortsatt siste kvelden jeg og ei venninne satt å veide opp kaffe og ryddet butikken klar til åpning. Mange kunder tok turen opp på landet for å få med seg åpningen. Jeg var storfornøyd når jeg lukket døren den kvelden. 
Etter ett år ble fjøset for lite og jeg åpnet en mye større butikk i Strandgata. Ikke bare var butikken større, men den kreerte også mer salg og jobb. Butikken hadde gått fra å være en hobby til en skikkelig jobb. 
sjarmerende fjøsbutikken!
Det er mange jenters drøm å starte opp sin egen interiørbutikk. Jeg har ingen problemer med å se det, men desverre er det ingen dans på roser og masse kos blandt pene varer. Bak en butikk ligger det mange timer med hardt arbeid, mengder med drittjobb og enda mer jobb. Dagen består av å pakke ut varer (tilslutt svømmer man nærmest i papp og plast), plassere varer, rydde, svare på mail, bestille varer, følge opp leverandører, regnskap, og altfor mye papirarbeid. Mye av dette må gjøres utenom butikkens åpningstid. 
Store deler av åpningstiden bruker man på kunder, og det er noe av det beste med denne jobben:) 
Jeg ELSKER å veilede kunder, anbefale, finne riktig interiør/klær til kunden og tilslutt se at de går ut av butikken med et smil om munnen. Da har jeg gjort en god jobb!
Jeg skal innrømme at jeg til tider har vurdert å gi opp. Det er tøft å drive butikk alene. Sitte alene med alle avgjørelser, bekymringer og frustrasjon. Butikkens salgsår går opp og ned og det er i nedgangsperiodene det gjelder å holde hodet kaldt og tenke positivt. Jeg bruker mange av døgnets timer til å jobbe og tenke butikk. Jobben går aldri fra meg og krever masse fra meg. Desverre kommer ingenting gratis. No pain, no gain!

2013 har vært et begivenhetsrikt år for Drømmeverden, men også veldig slitsomt for meg.
I januar gikk jeg ut i permisjon og ga roret videre til mine ansatte. Alt det administrative har jeg tatt meg av, men den daglige driften har jeg gitt fra meg. Drømmeverden var fortsatt en ung butikk når jeg gikk ut i permisjon og veldig sårbar. Snart har året gått og det har gått helt supert takket være mine fine ansatte! 
Dette året flyttet også butikken opp til sentrum i en gammel brun pub. Lokalet ble kjempekoselig etter mange timers oppussing. Nå har jeg en stor butikk som bugner av interiør og har en egen klesavdeling, samt en koselig kaffebar. Rart jeg gleder meg til å komme tilbake?
I tillegg ble Drømmeverden nå i oktober stemt frem til å bli en av Norges beste interiørbutikker!!
*stolt*
Jeg vil idag takke alle dere som finner veien til oss enten inn i butikken eller til nettbutikken. Uten dere hadde ikke drømmen min blitt til en Drømmeverden!

Jeg gir gratis frakt t.o.m 30.november (ordre over 500,-) så fort dere å klikk hjem mange godbiter fra nettbutikken.

En ærlig og takknemlig


4 kommentarer:

  1. Gratulerer med 3 års deg for butikken:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 3års jubileum :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så masse med 3 år ♥
    Du er knallflink!!

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!