mandag 15. oktober 2012

Bolle-Mandag!

Mandager er fine!
Ny uke med nye muligheter.
 Fridag med prinsessa mi, regnet som pisket mot vinduene, stearinlys og baking.
Planen idag var å få ryddet litt mer i flyttelasset, men siden jeg våknet med en stiv nakke og skulder ble det kosedag istedet. Lett bytte!
 Idag ble det lavkarbo-boller:
  • 160 gram mandelmel
  • 2 egg
  • 4 ss kremfløte
  • 6 ss kesam
  • 8-10 ss sukrin
  • 2 klyper salt
  • 100 gram smør
  • 2 toppet teskjeer bakepulver
  • 4-6 ss fiberhusk
  • 3-4 ss kardemomme
Pisk sammen egg og sukrin. Tilsett fløte og kesam, smelt smøret. Bland alt det tørre inn og hell i smøret.
 La deigen hvile i ca 10min. Trill boller og legg på bakepapir. Stek på 180grader i 15-20min.
Vi fikk ett brett med 12 boller.


Nederst i bildet kan dere skimte et par øreklokker, de bruker mini når jeg setter igang kjøkkenmaskinen.
Lille pingla mi! *smiler*
Hun elsker å bake, og er en villig liten hjelper.

Avsluttet dagen med Step & Styrke timen min, favoritt-gruppetime!
Ekstra gøy er det nå som den er helt full. Jeg bruker mye av meg selv som instruktør og da gir det ekstra energi å se at kundene møter opp.

Håper din mandag har vært like fin?

Mandagsklem fra

2 kommentarer:

  1. Så kos med en slik dag:)
    Og så artig med øreklokkene, hihi:)

    Er du instruktør og du, flinke deg altså!!

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Vi er for tiden rangert som den nest største side i verden i vårt marked der vi er i 37 forskjellige land. Alleoppskrifter.no har et stort antall besøkende som genererer høy trafikk fordi har over 20.000 unike besøkende / dag.

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Varme hilsen,

    Elin, Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Tusen takk for DIN kommentar♥
Dette gir meg en flott mulighet til å finne akkurat DEG!